Тамифлу опасан за децу?

Извор: Викиновости
Иди на навигацију Иди на претрагу



1. август 2009.

Лондон / Уједињено Краљевство (Дејли мејл / Мондо / Блиц) Лек Тамифлу који се успешно користи у лечењу грипа А.Х1Н1 има нуспојаве.

Како јавља британски Дејли мејл, више од половине деце која су узимала тамифлу испољило је неку од нуспојава, као што су повраћање и ноћне море. Овај лек може да изазове и болове у стомаку, дијареју и поремећаје сна. У две до сада спроведене студије истраживачи су констатовали да су се многа деца после узимања лека жалила и на тешкоће у концентрацији, што би могло да утиче на њихове резултате на школским тестовима и испитима.

Научници упозоравају и на чињеницу да су деца, која су узимала тамифлу, имала лошије резултате у школи, пре свега због споријег решавања задатака из математике. Јапанско министарство здравља саветовало је своје лекаре да овај лек не преписују деци и млађима од 19 година.

Истраживање које је обављено у три лондонске школе показало је да је 53 одсто ученика који су пили тамифлу имало нуспојве. Код 29 одсто појавила се мучнина, бол у трбуху код њих 20% док је проблем са спавањем имало 12 одсто тестираних.

У другој средњој школи у Енглеској, нуспојаве имало је 51 одсто ученика. Њих 31 изјавило је да се осећа болесно, на главобољу се жалило 24, док је 21 одсто ученика рекло да има болове у стомаку.

Извор[уреди]

Bookmark-new.svg