Tamiflu opasan za decu?

Izvor: Викиновости
Idi na navigaciju Idi na pretragu



1. avgust 2009.

London / Ujedinjeno Kraljevstvo (Dejli mejl / Mondo / Blic) Lek Tamiflu koji se uspešno koristi u lečenju gripa A.H1N1 ima nuspojave.

Kako javlja britanski Dejli mejl, više od polovine dece koja su uzimala tamiflu ispoljilo je neku od nuspojava, kao što su povraćanje i noćne more. Ovaj lek može da izazove i bolove u stomaku, dijareju i poremećaje sna. U dve do sada sprovedene studije istraživači su konstatovali da su se mnoga deca posle uzimanja leka žalila i na teškoće u koncentraciji, što bi moglo da utiče na njihove rezultate na školskim testovima i ispitima.

Naučnici upozoravaju i na činjenicu da su deca, koja su uzimala tamiflu, imala lošije rezultate u školi, pre svega zbog sporijeg rešavanja zadataka iz matematike. Japansko ministarstvo zdravlja savetovalo je svoje lekare da ovaj lek ne prepisuju deci i mlađima od 19 godina.

Istraživanje koje je obavljeno u tri londonske škole pokazalo je da je 53 odsto učenika koji su pili tamiflu imalo nuspojve. Kod 29 odsto pojavila se mučnina, bol u trbuhu kod njih 20% dok je problem sa spavanjem imalo 12 odsto testiranih.

U drugoj srednjoj školi u Engleskoj, nuspojave imalo je 51 odsto učenika. Njih 31 izjavilo je da se oseća bolesno, na glavobolju se žalilo 24, dok je 21 odsto učenika reklo da ima bolove u stomaku.

Izvor[uredi]

Bookmark-new.svg