Pređi na sadržaj

Putin ugasio RIA Novosti i Glas Rusije

Izvor: Викиновости
RIA Novosti

9. decembar 2013.
Moskva/ Rusija (Beta) - Predsednik Rusije Vladimir Putin u ponedeljak je ukazom ukinuo državnu agenciju RIA Novosti i umesto nje osnovao novu, „Rosija sevodnja“ (Rusija danas), saopštio je Kremlj.

Za generalnog direktora je imenovao voditelja kanala TV Rusija Dmitrija Kiselja.

U obrazloženju se navodi da je cilj „povećanje efikasnosti državnih medija“. Iz dokumenta sledi da je cilj „Rosija sivodnje“ izveštavanje međunarodne javnosti o državnoj politici i javnom životu Rusije.

Iz dokumenta nije jasno da li će nova agencija ući u sastav televizije RT (predhodno zvana „Raša tudej“ - Russia Today) koja je takođe okrenuta inostranstvu.

Ukazom je ukinut i Radio „Glas Rusije“ (Golos Rosiji), a sva imovina tog radija predaje se „Rosiji sevodnji“.

Takođe će se reorganizovati redakcija „Rosijske gazete“ kojoj će biti pripojeno izdanje „Rodina“ (Domovina).

Agencija RIA Novosti je osnovana juna 1941 godine. Najpre je postojala kao Sovjetski informacioni biro, a 1961. godine je reorganizovana u agenciju APN. Ukazom Mihaila Gorbačova je Preobrazovani u Informativnu agenciju Novosti (IAN), a naziv RIA Novosti je dobila septembra 1991. godine.

Izvor[uredi]